Artykuł sponsorowany
Zachowywanie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy jest bardzo ważne i sprawia, że salon kosmetyczny wygląda i funkcjonuje w profesjonalny sposób. Dzięki temu Ty, jako właściciel, możesz być spokojny, że Twoi klienci są bezpieczni, a oni na pewno wrócą po kolejne usługi.
W salonie kosmetycznym jest wiele narzędzi, które powinny być wymieniane lub dezynfekowane albo sterylizowane po każdym kliencie. W XXI wieku, kiedy wszyscy zdają sobie sprawę z możliwości zakażenia bakteryjnego przez przeniesie cudzych drobnoustrojów podczas zabiegu, niezwykle ważne jest zadbanie o wymianę takiego sprzętu lub jego wyjałowienie. Prowadząc salon, powinieneś mieć na stanie sterylizator lub autoklaw i odpowiedni zapas płynu dezynfekcyjnego. Ważne są również ręczniki papierowe. Zapewniają maksymalne bezpieczeństwo, ponieważ jeśli używasz ich podczas lub po zabiegu, możesz natychmiast je wyrzucić. Z drugiej strony klient ma pewność, że jego skóra nie ma kontaktu z ręcznikiem używanym przez poprzednią osobę.
Rzeczą na pierwszy rzut oka widoczną dla klientów jest stan Twojego salonu. Chodzi o czystość – włosy i kurz na podłodze, tłuste ślady na szafkach czy plamy na pokrowcach na meble będą wyglądać bardzo niekorzystnie i mogą wzbudzić uzasadnione obawy o poziom higieny w salonie. Staraj się sprzątać swoją przestrzeń minimum dwa razy dziennie. Ważna jest również dezynfekcja powierzchni, którą powinieneś przeprowadzać po każdym zabiegu. Dobrym pomysłem jest zdezynfekowanie sprzętu tuż przed działaniem z klientem, w jego obecności – dzięki temu wzbudzisz jego zaufanie i pewność, że miejsce Twojej pracy jest czyste. Pamiętaj, że w tym przypadku chodzi również o Twoje bezpieczeństwo – ponieważ przed zabiegiem kosmetycznym nie wymagasz od klienta zaświadczenia, że nie jest nosicielem żadnej choroby, zachowanie zasad higieny działa również na Twoją korzyść.
Wszystko, co masz w swoim salonie, od wacików kosmetycznych i ręczników papierowych po płyny dezynfekcyjne czy autoklaw, powinno być w dobrym stanie, posiadać certyfikaty jakości lub gwarancję. Jeśli o to zadbasz, z pewnością zmniejszysz ryzyko pojawienia się niezaplanowanych wydatków. Sprawdź, czy Twoja hurtownia chemiczna oferuje przedmioty wysokiej jakości i nie bój się dopytywać, jeśli coś nie jest dla Ciebie jasne. W końcu chodzi o Twój biznes!
Zdj. główne: Benyamin Bohlouli/unsplash.com