Wełniane, słomkowe, cieplejsze, przewiewne, stonowane, kolorowe – nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem idealnego i porządnego kapelusza w ofercie polskich marek.
Kapelusz do doskonały dodatek do stylizacji casualowej i wieczorowej, który wbrew pozorom pasuje niemal każdemu. Wszystko zależy od jego kształtu i rodzaju, wielkości ronda oraz koloru. W tym sezonie najmodniejszy jest tak zwany bucket hat, przypominający nakrycie głowy rybaków, jednak to nie oznacza, że inne modele idą w odstawkę.
Kapelusze warto nosić i to przez cały rok – zarówno zimą, jak i latem. Nie trzeba ich daleko szukać. Polskie marki oferują doskonałą jakość, przystępne ceny i wyjątkowe modele, które zachwycą każdego. Prezentujemy najciekawsze propozycje.
Firmę założyła Katarzyna Mistewicz pochodząca z Białobrzegów, a pierwsze kapelusze – wykonywane w Polsce – można było kupić w 2011 roku w sklepie internetowym. Trzy lata później otwarto showroom marki w mokotowskiej kamienicy, który działa do dziś.
Wyróżnikiem nakryć głowy HatHat jest odpowiednie usztywnienie pozwalające na zachowanie formy oraz modelowanie ronda. Do tego jeszcze dochodzą precyzyjne i oryginalne, ręczne zdobienia. Każdego roku wypuszczane są dwie kolekcje – wiosenno-letnia oraz jesienna. Można tam znaleźć perełki idealnie wpisujące się w światowe trendy.
Kapelusze tej marki często można spotkać w kampaniach polskich marek odzieżowych, w magazynach (między innymi Harper’s Bazaar i Avanti), programach telewizyjnych (Dzień Dobry TVN, Pytanie na śniadanie czy Sablewskiej sposób na modę) oraz na głowach gwiazd, dziennikarzy, stylistów czy blogerów.
Marka założona w 2013 roku przez Łukasza Hendzela, który jej nazwę wziął od połączenia nazwisk rodowych swoich rodziców. Natomiast logo to nic innego, jak rodzinny herb szlachecki z 1370 roku z dwoma lwami trzymającymi lustro.
Paris+Hendzel tworzy tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi. Tutaj wszystkie nakrycia głowy są dostępne w niewielkiej liczbie egzemplarzy i wykonane z najwyższej jakości materiałów, jak między innymi włoska słoma, wełna czy liście łyczkowca dłoniastego z Ekwadoru. Gdy dany model się wyprzeda, wówczas zastępuje go nowy wzór.
Za Hat Up Design stoją dwie przyjaciółki, które ukończyły Akademię Sztuk Pięknych w Warszawie i w 2019 roku postanowiły z pasji do designu i mody założyć swoją firmę. Ich produkty można znaleźć w Warsaw Concept Store skupiającym w jednym miejscu najlepsze polskie marki.
Tworzą kapelusze ponadczasowe i klasyczne, ale w nowoczesnym wydaniu. Dysponują zarówno modelami wełnianymi, jak i ze słomy. Klienci mogą nie tylko wybierać spośród wielu rozmiarów, ale dodatkowo też personalizować wybrane modele – podane są różne kolory wstążek, na których można wyhaftować dowolne słowo, inicjały czy krótką sentencję.
Młoda, polska marka, która produkuje naprawdę modowe nakrycia głowy. Projekty z ich metką nosi wiele polskich gwiazd, w tym między innymi Julia Wieniawa, Natalia Siwiec czy Magda Pieczonka. Projekty te z pewnością będziesz mogła wykorzystać zarówno do wiosennych, jak i jesiennych stylizacji.
Na koniec zostawiliśmy markę, której narodziny datujemy na 1926 rok, kiedy to Anna Sterkowska podjęła się modniarstwa, by utrzymać swoją rodzinę po tragicznej śmierci męża. Po przerwie spowodowanej wybuchem II wojny światowej firma została odbudowana i stale się rozrastała – już pod wodzą Zygmunta, syna Anny, któremu niestraszne były nawet przeszkody, jakie stawiała prywatnym przedsiębiorcom władza komunistyczna. Sterkowski z sukcesem uczył fachu następne pokolenia. Marka do dzisiaj cieszy się dużym uznaniem.
W ofercie ma kapelusze wieczorowe i do codziennego użytku dla miłośników nakryć głowy, jak i osób dopiero stojących przed wyborem swojego pierwszego dodatku tego typu. Wszystkie są wykonane z materiałów charakteryzujących się wysoką przepuszczalnością powietrza – z lnu, sukna wełnianego czy filcu – co zapewnia też niebywały komfort noszenia.
Przeczytaj też: 9 polskich marek biżuteryjnych, z ofertami których warto być na bieżąco
Zdjęcie główne: Jeremy Moeller/ Getty Images Entertainment/ Getty Images