,

5 polskich marek, które pokochały nasze koleżanki z zagranicy

5 polskich marek, które pokochały nasze koleżanki z zagranicy

Mamy w Polsce wiele marek, które wypracowały sobie za granicą pozycję bardzo dobrych, a nawet wręcz kultowych. I bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasza rodzima firma jest szanowana i uwielbiana przez klientki z Włoch, czy Dubaju. Poznaj 5 polskich marek, które pokochały nasze koleżanki z zagranicy.

Inglot – kosmetyczny zawrót głowy

Bardzo dobrym przykładem polskiego sukcesu jest marka Inglot. Kiedy powstała, ta znana na całym świecie kosmetyczna firma? Wojciech Inglot założył ją w 1983 roku. A co najciekawsze – pierwszym jej produktem nie był wcale kosmetyk, ale płyn do czyszczenia kaset magnetofonowych. Później Inglot, który był z wykształcenia chemikiem, postanowił zająć się produkcją kosmetyków. Podkłady, tusze do rzęs, pudry – od lat cieszą się niesłabnącą popularnością nie tylko wśród polskich gwiazd, ale także wielu zagranicznych modelek, aktorek i ludzi z show-biznesu. Marka Inglot w Przemyślu produkuje kosmetyki, które później sprzedawane są w najbardziej prestiżowych miejscach na świecie. A produkty tej firmy reklamują same hollywoodzkie gwiazdy – jak Jennifer Lopez.

MISBHV – polska marka streetwearowa

Założycielkami marki MISBHV, która powstała w 2007 roku, są Natalia Maczek i Kasia Kotnowska, ale od roku 2013 firmę prowadzi jedynie Natalia. Czym wyróżnia się ta marka odzieżowa? Styl marki MISBHV to niebanalne połączenie odważnej kreski designerki i niekonwencjonalnej formy. W swoich projektach Natalia Maczek zaciera dość wyraźne granice między modą dla kobiet i mężczyzn. MISBHV ma wierne grono fanów, ponieważ produkty, które się wyróżniają z kolekcji, to zwłaszcza: dla influencerów bielizna, oversize’owe bluzy, futra oraz skórzane kurtki inspirowane surowym stylem motocyklistów i nurtem disco z lat 90. Projekty marki nosi między innymi Kylie Jenner.

PLNY Lala – coś dla młodzieży, ale nie tylko

Marka PLNY Lala promuje młodzieżowe produkty dla kobiet i dziewcząt, zwłaszcza t-shirty, bluzy, piżamy i różne akcesoria. PLNY Lala to marka, która od początku swojego istnienia na rynku korzysta z bazy doświadczeń innych marek działających na rynku streetwearu w Polsce już od kilkudziesięciu lat. Dzięki temu współpracują z godnymi zaufania, sprawdzonymi przez rynek, krajowymi podwykonawcami. A wzajemne zaufanie i niezwykła dbałość o szczegóły na każdym etapie produkcji odzieży, buduje i nieustannie wzmacnia wysoką pozycję marki na świecie i zapewnia jej szacunek wśród klientów. Marka ma stałe grono nie tylko polskich, ale i zagranicznych fanek – w tym między innymi Gigi Hadid.

The Odder Side – współczesny, ekologiczny design

Markę The Odder Side stworzyły dwie przyjaciółki: Justyna i Brygida, które zaprzyjaźniły się podczas pracy w redakcji magazynu o modzie. Jak narodził się pomysł założenia marki The Odder Side? Dość spontanicznie, podczas jednej z wielu rozmów dziewczyn na komunikatorze społecznościowym. Obie uwielbiają posiadać ubrania, które sprawiają, że kobieta czuje się silna i piękna. Od 2015 roku, czyli początku istnienia marki, jej założycielkom towarzyszy troska o środowisko i zrównoważony rozwój. Jak same mówią, z każdym rokiem poszerzają świadomość społeczeństwa i pracują na to, by moda, którą tworzą, była odpowiedzialna. Począwszy od procesu kreacji przez produkcję aż po dostarczenie produktu do klienta – każdy krok opracowany jest tak, żeby pozostawić jak najmniejszy negatywny ślad na naszej planecie. Przy planowaniu kolekcji głównym kryterium marki jest dobór naturalnych tkanin i przędz, takich jak bawełna, len, tencel czy wełna. Ten brand spodobał się między innymi Hailey Bieber.

Local Heroes

Local Heroes to polska marka odzieżowa, która powstała w 2012 roku. Firmę założyły dwie dwudziestolatki: Areta Szpura i Karolina Słota. Powstała, jak same mówiły, dla zabawy, ale wszystko się zmieniło, gdy jej klientami zostały wielkie gwiazdy pop zza oceanu, czyli sam Justin Bieber i Rihanna. Marka najpierw zaczynała od produkcji samych koszulek, jednak z biegiem lat firma nabierała rozpędu, a w jej obecnej ofercie można znaleźć wszystkie elementy garderoby, dedykowane zarówno męskiej, jak i żeńskiej klienteli. 

Przeczytaj też: Polskie gwiazdy, które mają własne marki odzieżowe

Zdjęcie główne: NBC / Contributor/NBCUniversal/Getty Images

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *