Kupując nowe ubrania, zwykle nie zastanawiamy się, ile litrów wody zużyto do ich produkcji lub jaki wpływ mają na naszą planetę. W erze konsumpcjonizmu jesteśmy przyzwyczajani do konieczności wymiany garderoby każdego sezonu – w końcu chcemy podążać za trendami. Naprzeciw takiemu myśleniu wychodzi polska marka NAGO, która stara się odczarować ideę fast fashion i zmienić myślenie konsumentów.
Szacuje się, że 6 na 10 ubrań ląduje w śmietniku. Dzieje się tak, ponieważ ludzie kupują rzeczy, których nie potrzebują – kompletnie nie pasują do nich, ich stylu lub tego, co już mają w szafie. Przyczyną tego jest szybka moda, czyli kupowanie ogromnej ilości ubrań, które posłużą nam jedynie przez chwilę.
NAGO to marka, która sprzeciwia się takiemu postrzeganiu mody. Jej twórcy dokładają wszelkich starań, by ich ubrania były szyte z materiałów najlepszej jakości, które będą nam służyć przez lata. W NAGO jest istotne także dbanie o godne warunki pracy, by nie tylko klienci, lecz także pracownicy czuli się szanowani.
Założycielami marki NAGO są osoby, które z modą mają do czynienia nie od dziś. Julię Turewicz i Jaśka Stasza możemy kojarzyć z SHOWROOMU; Aretę Szpurę z Local Heroes i Doing Real Stuff Sucks, a Anię Piętę z HUSH Warsaw. Do tego nad całością czuwa zespół ekspertów, którzy specjalizują się w zakresie zrównoważonej produkcji, projektowania i nowoczesnych materiałów.
Z pewnością wiele z Was zastanawia się, skąd pomysł na tak oryginalną nazwę dla marki odzieżowej. Jak podkreśla jedna z założycielek, Julia Turewicz, chodzi w niej o nagą prawdę. Twórcy nie mają nic do ukrycia. Jasno deklarują, iż działają zgodnie z trendem sustainability, czyli mody zrównoważonej. Materiały, których używają do produkcji odzieży, są tworzone w duchu zasady fair trade, a rośliny mają odpowiednie certyfikaty ekologiczne.
Twórcy marki NAGO starają się zwrócić uwagę konsumentów na świadome podejście do mody. Ogromna ilość ubrań jest wyrzucana, ponieważ jesteśmy przyzwyczajeni do ślepej pogoni za trendami. W NAGO można zaopatrzyć się w odzież ponadczasową, która będzie modna zawsze, a nie tylko przez jeden sezon. Mamy gwarancję, że jest ona wysokiej jakości i powstawała z poszanowaniem dla planety i ludzkiej pracy. Używanie dobrych materiałów, takich jak organiczna bawełna, tencel, cupro i dobra wełna, to dla założycieli marki oczywistość.
Jak już wspominaliśmy wcześniej, twórcy marki NAGO skupiają się na tym, by ich ubrania były ponadczasowe i dobrej jakości, dzięki czemu będą służyć klientowi jak najdłużej. W ofercie NAGO znajdziemy m.in. body, golfy, topy, T-shirty oraz sukienki, które będą stanowić doskonałą bazę naszej garderoby. Wszystko w jak najbardziej uniwersalnej formie, zarówno pod względem kroju, fasonu, jak i koloru. To, jakie trendy królują obecnie na pokazach mody, schodzi na drugi plan – liczy się życie w duchu slow, gdzie mniej znaczy więcej. Marka NAGO ma uświadamiać konsumentów, że nie potrzebują ogromnej szafy ubrań, by wyglądać i czuć się dobrze.
Zdj. główne: Pexels/pixabay.com
Bardzo ładne mają ubrania, które super się noszą.